torsdag den 24. maj 2012

Vanillecupcakes med lakridsfrosting...

Jeg har fundet denne opskrift på vanillecupcakes hos Emily Salomon. Den er fra Magnolia Bakery.

De er rigtig gode, og lidt mere bastante end de andre jeg har lavet fra Hummingbird. Umiddelbart kan jeg ikke sige hvilken der er bedst - jeg synes i hvert fald om begge opskrifter - og bruger dem efter hvad jeg synes der passer bedst.

Jeg vil nok bruge denne opskrift hvis jeg skal tilsætte frugt f.eks. jordbær eller hindbær.
Opskriften på lakridsfrosting er den samme som jeg har brugt tidligere.



Vanille cupcakes (ca. 14 stk):

215 g mel (3 1/4 dl)
1 ts bagepulver
110 g blødt smør (eller margarine)
200 g sukker (2 1/3 dl)
2 store æg
1,1 dl mælk
1/2 stang vanille

Sukker og smør røres sammen.
Æg tilsættes.
Vanille og bagepulver tilsættes.
Mel hældes i skiftevis med mælk.
Fordeles i muffinsforme.
Bages ved 180° - ikke varmluft i ca. 20 min.

Når cupcakene er kølet af pyntes de med lakridsfrosting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar