fredag den 24. august 2012

En hurtig cupcake...

Nogengange får jeg bare en ustyrlig lyst til kage, og jeg har efterhånden lært at jeg først som sidst bare skal gå i gang, for ellers går jeg bare og tænker på det hele aftenen...
Lysten denne gang blev stillet med en let ændret version (efter hvad jeg havde i køkkenet) af Lines brownie cupcakes.
Jeg bagte en halv portion og det passede lige til 12 forme.
Efter 20 min i ovnen var de overhovedet ikke gennembagt, så de fik 5 min mere. Det betød at de blev lige bagte nok, for jeg kan godt lide at de klistrer en lille smule i midten. Så næste gang tror jeg at jeg prøver med 23 min.

De bliver spist uden frosting, og er rigtig gode. Jeg tror helt sikkert at mandelmel og chokolade (som er i Lines opskrift) vil gøre dem endnu bedre.



Her er opskriften som jeg lavede den.

Brownie cupcakes (12 stk):

2 æg
1/2 bæger past. æggeblommer
150 g. sukker
50 g. farin
90 g. hvedemel
50 g. kakaopulver
125 g margarine, smeltet

Pisk æg, farin og sukker luftigt.
Tilsæt mel og kakaopulver.
Rør det smeltede margarine i.
Sæt papirforme i en muffinplade og fyld dem 2/3 med dej.
Bages ved 170 grader (ikke varmluft) i ca 25 min. men mærk efter om de skal have mere eller mindre.

2 kommentarer:

  1. Skønne opskrifter du viser og dejlig blog. Jeg glæder mig til at følge med her.

    SvarSlet