fredag den 28. september 2012

Buckeye cupcakes...

Igen har jeg fundet en opskrift hos Harwood podcasts.
Denne gang blev det disse rigtige syndige og rigtig gode buckeye cupcakes.
Buckeyes er en amerikansk kage/slik i stil med romkugler, lavet af peanutbutter og mørk chokolade. Jeg er helt vild med dem, så derfor måtte disse prøves.

Ovenstående link er til videon hvor Cindy viser hvordan de laves. Jeg har også prøvet chokoladecupcakes med mint frosting fra hendes serie.

Jeg har dog kun lavet halv portion af peanut butter fyldet, og det er rigeligt.
Når kagerne er færdige kan du sætte dem i køleskabet i et par timer eller til næste dag, og så kan de pakkes individuelt i film og fryses.

Jeg har oversat opskriften til danske mål - se nedenfor - sådan som jeg lavede dem.



Buckeye cupcakes (12 stk):

Cupcakerne:

85 g smør
80 g chokolade
2 æg
250 g sukker
90 g mel
1/2 ts vanille eller korn fra 1/2 vanillestang

Smelt smør og chokolade i mikroovnen og sæt det til side.
Rør sukker og æg sammen i en skål med en ske - der skal ikke bruges røremaskine eller håndmixer til denne opskrift.
Tilsæt vanille og mel.
Rør smør/chokolade i tilsidst.
Fordeles i 12 cupcake forme.
Bages i 20-25 min ved 180° (ikke varmluft)

Peanutbutter fyld:

195 g peanutbutter - jeg brugte den grove, for den kan jeg bedst lide
55 g smør
1/4 ts vanille
85 g flormelis

Rør peanutbutter og smør sammen - her bruges en håndmixer.
Tilsæt vanille og flormelis.
Rør det grundigt til det bliver let.
Fordel fyldet over de afkølede cupcakes med en spatel eller kniv.
Sæt dem i køleskabet i 15-30 min for at fyldet skal stivne.

Chokolade ganache:

1 dl fløde
140 g chokolade

Smelt fløde og chokolade under omrøring til det samler sig til en ens masse.
Fordel ganachen over peanutbutter fyldet enten med en teske eller ved at dyppe kagerne. PAS på at du ikke taber kagen... :-)
Sæt kagerne i køleskabet så ganachen stivner og gentag overtrækningen.

2 kommentarer:

  1. Uh, de ser SKØNNE ud! Sådan en kunne jeg godt lige klare :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. De smager også endnu bedre end de ser ud :-)

      Slet