tirsdag den 26. juni 2012

Biscotti...

Jeg synes at biscotti er nogle super lækre og nemme kager at lave. Og så egner de sig rigtig godt til en værtindegave. Så da jeg skulle bruge sådan en til week-enden, måtte jeg i gang.

Første gang jeg lavede dem, blev de rigtig lækre, men selvfølgelig kan jeg ikke huske hvor jeg fandt opskriften.
Jeg har efterfølgende forsøgt et par gange uden at de blev lige så gode som de første.

Nu har jeg forsøgt igen, denne gang har jeg selv mikset en opskrift sammen med udgangspunkt i to andre, hhv. Mette Blomsterbergs fra Det søde liv og denne fra Himmelske kager.

De blev gode, men jeg synes stadig der mangler et eller andet. Jeg har dog lidt svært ved at sætte ord på hvad det er, så derfor er det jo lidt svært at vide hvor jeg skal ændre. Men jeg synes de er lidt "flade" i smagen, jeg savner noget mere fylde...

Jeg er ikke klar over om det vil ændre noget hvis jeg brugte en anden type sukker - eller måske brugte brun farin som lidt af sukkermængden... Hmmmm.
Hvis I har nogle gode råd så sig til :-)




Min version endte sådan:

Biscotti (ca 55 stk):

175 g sukker
3 æg
1 ts vanillesukker
1 ts bagepulver
1/3 ts salt
280 g mel
revet skal af en 1/2 citron
130 g mandler.

Æg, sukker og vanillesukker piskes godt.
Citronskal og de tørre dele blandes i.
Tilsidst vendes mandlerne i.

Fordeles i 3-4 baner på en bageplade, ca. 4-5 cm brede.
Bages ved 175° (varmluft) i 20 min.
Derefter skæres de i ca. 1 cm stykker og lægges på siden på bagepapiret.
Bages igen i ca 8 min.
Afkøles på en bagerist inden de pakkes fint i pose, eller i kagedåse.

2 kommentarer:

  1. hvad med også at blande appelsin i? det bruger jeg altid i mine biscotti, når jeg bager dem med chokolade...:0) Vh. cupcake-stylisten.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var da værd at overveje - lyder spændende. Tak :-)

      Slet