onsdag den 14. november 2012

Sandkage med honning og valnødder...

Igen en opskrift fra Bagedage fra Hummingbird Bakery.

Jeg synes denne lød spændende, specielt med honningen der skulle hældes over den varme kage, men jeg synes den er lidt kedelig.
Nu er jeg heller ikke så meget til sandkage, men jeg foretrækker nogle kager med struktur og smag.
Men I skal ikke snydes for opskriften, for hvis I kan lide sandkage er det en spændende variant.



Sandkage med honning og valnødder (1 brødform på 8,5x17,5 cm):

190 g smør
190 g mel
190 g sukker
3 æg
1 ts bagepulver
1/4 ts salt (udeladt da jeg brugte saltet smør)
25 g yogurt naturel
1 ts vanille
2 ss flydende honning
60 g valnødder, hakket

Varm ovnen til 170°
Rør sukker og smør sammen til det bliver lyst og luftigt.
Tilsæt æggene et ad gangen, og rør mellem hver.
Tilsæt de tørre dele ad to omgange.
Rør yogurt og halvdelen af honningen i.
Tilsæt til sidst valnødder.
Dejen hældes i en brødform.
Bages i 50-60 min.

Når kagen er kommet ud af ovnene, kommes resten af honningen i en lille gryde sammen med 1/2 dl vand.
Lad det koge halvt ind.
Hældes over den varme kage.
Lad kagen stå og køle af i formen inden den vendes ud på en bagerist.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar