onsdag den 28. november 2012

Havregrynscookies med æble...

Så fik jeg afprøvet et opskift på cookies med æble, fundet i Bagedage fra Hummingbird Bakery.
Småkagerne er nemme at lave, og har en fin smag. De er lidt neutrale i forhold til andre cookies jeg har lavet, men der skal være en blid smag af kanel og honning - og det har de.
Konsistensen er lidt sjov, det er en cookie uden at være en cookie, igen fordi de skal være lidt luftige for at passe til smagen.

De er puttet i min fine kagedåse, jeg engang fik tiltusket mig efter en kollega havde den med hjem fra en rejse fyldt med Werther's Echte bolcher.




Havregrynscookies med æble (ca 40 stk):

135 g smør
80 g sukker
80 g rørsukker
1 stort æg
1/2 ts vanille
190 g hvedemel
1/2 ts salt
1/4 ts kanel
1/2 ts natron
2 æbler, gerne Granny Smith
60 g havregryn

Varm ovnen op til 170°.
Rør smør og begge slags sukker sammen.
Tilsæt æg.
Tilsæt mel, salt, kanel og natron ad to omgange.
Skræl og riv æblerne, tryk overskydende væde fra og rør det i dejen.
Tilsæt havregryn.
Sættes som toppe med to teskeer og trykkes lidt flade. Jeg havde 12 stk pr. plade.
Bages ca. 15 min.
Køles af på en bagerist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar