fredag den 13. januar 2012

Squash/kanel cupcakes med vanillefrosting...

Efter at have været på cupcake-dekorationskursus for et par måneder siden, fik jeg blod på tanden til at kaste mig ud i cupcake-kunsten.

Til at starte med ville jeg "bare" prøve at lave sådan nogle fine nogen med swirls på...

Kagerne blev bagt uden problemer, jeg brugte en opskrift på squash/kanel kage. Jeg havde kun seks cupcakeforme i silicone, så jeg lavede en portion af kagen og fyldte i de cupcake forme jeg havde, og resten af dejen røg i en springform. En skærekage kan man jo altid have i fryseren :-)

Da kagerne var bagt skulle jeg i krig med frostingen.
Da jeg ingen erfaring havde med frosting og smagssammensætninger, blev det til en simpel vanille frosting lavet på smør og flormelis. Den var nem nok at lave, men jeg skal forske lidt mere i frostings, for denne var for sød og knasende...

På kurset havde vi prøvet at lave både roser og swirls. Jeg fandt en sprøjtepose med plasttyller i skuffen, og fik da også lavet nogle swirls, men her må jeg sige at det godt kan betale sig at have en ordentlig tyl, så der blev tilføjet en 1M tyl på ønskesedlen med det samme.

Nå men jeg synes at resultatet blev fint taget i betragtning af at det var første gang...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar