onsdag den 31. oktober 2012

Majsmuffins...

Jeg fandt "Kagedage" fra Hummingbird Bakery i Netto for nylig, og efter at have kigget i den måtte jeg bare eje den.
Og den er fyldt med lækre opskrifter der bare skal prøves.

Første opskrift er denne på majsmuffins, da jeg altid gerne har villet prøve at lave "corn bread".

Jeg rettede lidt i opskriften efter hvad jeg havde i køkkenet - og her er mit resultat.
De er blevet rigtig fine, men lidt kedelige i smagen. Jeg tror de bliver piftet yderligere op med krydderier næste gang jeg laver dem.

Og husk nu lige at spraye papirsformene med fedtstof... (Jeg glemte det - igen...) :-)



Majsmuffins (16 stk):

200 g majsmel
170 g mel
1 ts bagepulver
1/2 ts natron
3/4 ts salt
1/4 ts stødt spidskommen
2 store æg
3 1/2 dl kærnemælk
45 g smør, smeltet
3 ss sirup
1 lille dåse majs
100 g cheddar ost

Varm ovnen op til 170°, og læg papirforme i en muffinsform - HUSK at spraye med fedtstof
Rør de tørre dele sammen.
Rør de flydende dele sammen i en anden skål.
Tilsæt de flydende dele i melblandingen og rør det sammen til dejen er glat.
Tilsæt majs og revet cheddar og rør kort.
Fordel dejen i formene.
Bag dem i ca 25 min.
Køles af på en bagerist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar